Det går lite trögt med bnloggandet just nu. Mest beroende på att det är lite fullt ös med jobb och allt. Var hos dietisten och fick några spännande råd. Byt ut allt du äter mot bulgur, matvete osv. Saker jag inte ens äter i vanliga fall. Jag fick nästan skäll för att jag äter för mycket grönsaker. Kan man verkligen det? Men, hon vet väl vad hon snackar om så jag får vl ta tag i o käka bulgur även om jag helst äter gurka. Ja man kan ju inte löeva på gurka så klart men sallad är faktiskt godast. Vår dietist på sjukhuset är verkligen lite skum, vanliga saker som sallad o grova osötade mackor ska inte vara nyttigt. Men hallååå hur tänkte du där? Jag käkar mest grönsaker och lite proteiner i form av olika sorters kött, lite ägg o en bit ost nån gång. Skulle inte det vara nyttigt? Man blir ju trött. Ska jag läsa till nåt nån gång skulle jag kunna tänka mig en tur till dietistlinjen...
 
Fick mail ifrån en kund idag som jag gjort ett första besök till. Hon verkade ha kommit fram till ett bra beslut och nu ska vi bara se vart beslutet leder. Jag håller tummarna så hårt det går. Ibland är det besvärligt och hålla på med hästar. Det är så mycket ansvar och beslut som ska tas. Då är det skönt att kunna vara en extra tänkare och komma med lite råd. 
 
 
Imorgon kan det förresten vara läge att slå på SVT 1 kl 21 och titta på PLUS som ska handla om hästköp som blir lite tokiga. 
 
På jobbet är det full fart och idag fick jag bekräftelse på att jag gjort alldeles rätt förra veckan. En elev blev retad av de andra eleverna för att hen fjäskade med mig. Jag upplevde dock inte eleven som fjäskig utan snarare intresserad av ämnet. Konstruktiva frågor och diskussioner kring hens projekt i slöjden. Dessutom är eleven riktigt duktig och målmedveten. Gång efter anna nhörde jag de andra mumla så att vi skulle höra ; "-Fjäsk, fjäsk, fjäskare" osv. Till slut tröttnade jag och sa högt och tydligt med blicken fäst på de som mumlade:" - Om man är duktig behöver man inte fjäska!" Det blev alldeles tyst i salen. Inte ett pip hördes fråmn de som tidigare varit elaka. Idag mötte jag eleven ensam i korridoren precis inna lektionen. - Du, sa jag. Har de andra slutat vara elaka efter min kommentar förra veckan frågade jag. -Ja svarade eleven och log som en sol. Det kändes så bra att veta att jag en gång för alla satt stopp för de där dumheterna. Jag log också :-D
 
Ha en go kväll!
Christina
 

1 kommentarer

Liz

26 Mar 2013 08:05

Härligt att kunna göra lite skillnad för någon! :-)

Svar: Ja det är fantastiskt ock kunna vara lite till hjälp :-D
hagagrd.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej