Har haft en riktigt go vecka. Egentligen är det ju höstlov och jag borde ha varit ledig. Men för att utveckla min verksamhet på jobbet lite så har jag jobbat ett antal timmar i alla fall. En ommöblering i biblioteket blev resultatet och ett gäng omdömen blev skrivna. Gott och få jobba lite i lugn och ro också. Fast jag fick faktiskt elevbesöket med. Jag håller nämligen på med ett litet bokprojekt. Elever i lite olika årskurser som läser mycket har under terminen fått hjälpa mig att beställa böcker. De får en summa pengar att beställa för och sedan beställer vi dem tillsammans. När böckerna sedan kommer så får eleverna som hjälpt till vara med och packa upp dem och får välja några böcker att läsa innan alla andra får chansen. Projektet har fallit riktigt väl ut och eleverna tycker det är superkul. Så igår fick jag besök av en av mina elever på jobbet som varit med och beställt. Hen hade verkligen väntat på böckerna och var superglad när böckerna kommit och hen fick botanisera bland alla nya roliga böcker.

På hästfronten är det full rulle och jag har svårt att hitta tider till mina kunder. Ett angenämt men väldigt roligt bekymmer. Hoppas detta håller i sig. Jag var iväg till min dressyrtränare och red igår med Hawkeye o för att inte ha ridit dressyr på så länge så var jag supernöjd. Dock känns min lilla kille lite stel så det var bra att han fick lite IR- terapi av Sandras IR idag. Han såg verkligen ut att njuta och hon hittade en del punkter som fick lite välbehövlig behandling. Som nästa steg ska han också få lite kiropraktorbrhandling. Det ska bli spännande. Jag ska ringa på måndag och boka det. 

Iso ligger i hårdträning för nästa helgs tävling. Vi ska tävla trail och reining med Halloweentema. Jag går och klurar på utklädsel och andra roligheter. Jag tror dessutom att jag hittat den perfekta låten till freestylereiningen. Hoppas nu bara domarna tycker det blir bra också. Känns så gott att få tävla lite och inte behöva döma just denna gång. Omväxling förnöjer eller vad säger man. 

För övrigt så har jag fått lite vänförfrågningar på Facebook från folk jag inte alls känner eftersom jag tagit min domarexamen. Om nån av er ser det här så kommer jag inte adda er som vänner utan ber er ödmjukt att gå med i gruppen Haga Gård istället, där får ni rapporter och kan lätt ta kontakt med mig om ni vill det. 

Ha nu en riktigt fin helg! 
// Christina

Kommentera

Publiceras ej