Nå då prövar jag igen :-) Jag ske´rev ett aslångt inlägg för ett tag sedan om lite framgångar i somras. Men kort o gott sopade vi hem lite fina medaljer på Em för Morganhästar i augusti. Guld i Precisionskörning, Pleasurekörning och Löshoppning, Silver i Western Pleasure och brons i Western Horsemanship. Vi har även tävlat på WRAS-tävling och vunnit en horsemanship. Sedan har vi också tävlat Inomhusmarathon och låg sex sekunder efter vinnaren som är med i landslaget, tyvärr körde vi fel väg i grundomgången så någon rosett blev det inte. 
 
Tränar också en hel del westernridning för tillfället och det är så kul :-D 
 
Hade med mig farbror Iso igår och vi hade intressanta diskussioner, det kunde nog ha låtit ungefär så här om vi hade haft någon som lyssnade. 
 
C: Kom nu ska vi göra något skoj. 
I: AAAAAA vart ska vi , du verkar alldeles för lugn, jag blir nervöööööööööös.
C: Men lilla du vi ska bara åka lite transport...
I: AAAAAA varför då, vart ska vi? 
C: Vi ska åka o träna, hetsa inte upp dig. Jag är ju lugn som en filbunke.
I: Ja det är just det som gör mig nervööööööööööööös. Det ä ju jag som ska vara lugn av oss två.
C: Men skärp dej, nu är vi rena och fina.
I: Måste bajsa!
C: Ok, du är dej ju lik....'
I: Måste bajsa igen
C: Men tycker du inte att du stressar upp dej alldeles i onödan?
I: Om jag bajsar en gång til, fattar du hur nervös jag är!!!!!
C: Suck, nu måste jag ju mocka efter dej.
I: Ock???? Det är väl inte mitt bekymmer :-D
C: Kom nu tok så åker vi!
I: Tok???? Det är ju du som är tokig! Jag är den cooola av oss!
C: Sen när då?
I: Sen typ alltid :-D 
C: Ok, när du slutar vara rädd för myror, pinnar och stenar ska jag säga att du är den coolaste av oss, men just nu är det jag.
I: Vaaaa!!!!! Är det inte coolt att vara rädd för sånt?
C: Nääää, kom nu!
I: Ska jag gå in i den där?
C. Ja det vet du väl.
I: Men den är ju trängre den här åklådan, än den vi hade förut.
C: Ja
I: Men jag blir nervööööööööös
C: Nu igen, du är ju så cool
I: Okej jag fattar grejen, men jag är så nervööööös att jag inte tänker äta ett enda strå
C: Det gör du som du vill med, jag är lugn nu åker vi...
 
 
Sov gott! 
Kram C

Kommentera

Publiceras ej