Jaha vad är nytt under solen? Ja det vete skjutton om det är sol, regnet öser ner ute men sicken tur att vi haft ett par riktigt fina veckor innan :D Jag kämpar på på mitt gamla jobb, känns otroligt segt just nu men det går tack vare fina kollegor och underbara barn. Känslan är lite att stå i startblock på en löparbana o upptäka att man har klister under skorna...
 
På hästfronten är det lite paus innan vår första hyresgäst kommer i helgen. Ni ska se vilken söt grabb, förhoppningsvis vill hans ägare berätta ett par rader om honom här så småningom. Jag rider o kör lite om vart annat just nu o äääääntligen sitter galoppfattningarna som en fin smäck :-D Så tacksam för världens bästa tränare Anna som hittar knapparna o trycker på dem o får mig att trycka rätt. Har ni inte besökt Westernridskolan i Hökerum så gör det! Där blir man klokare o ch inspirerad oavsett om man har egen häst eller lånar en fantastisk ridskolehäst. 
 
 
I går blev jag uppringd av Svenska Morganhästföreniningens representant till Sweden Horse Show. Jag fick lite mer praktisk info om vad som ska hända och när. Vi vet att jag och mina två underbara groomar får boende och band så vi kan jobba på under showdagarna samt att vi ska vara med i så väl julshow som ev rasparad. Julshowen vet vi inte vad den ska innehålla o jag misstänker att vi ska vara tysta om exakt vad så det blir en fin överraskning för all härlig publik sedan. Men just nu jobbar min hjärna för högtryck på idéer med temat för i år. Jag har mailat iväg en idé så nu får vi se om den gillas av de som bestämmer. Håll tummarna är ni snälla, för den hade varit så skoj att genomföra :-D 
 
I övrigt böjar det bli dags att trycka upp skjortor till oss med Team Haga Gård på ryggen, om någon vet bra förestag som syr text på klädesplagg får ni gärna skicka pm till mig.
 
Ha nu ett fint avslut på augusti så hörs vi snart! 
Kramar 
C

Kommentera

Publiceras ej