Man upphör ju aldrig att förvånas över folk o fä. Vad är det som är så himla märkvärdigt med att folk inte kan få vara duktiga utan att alltid någon ska racka ner på dem? Kan vi inte bara vara glada för varandras skull, ge varandra en dunk i ryggen o säga f-n va bra jobbat? Nu var det inte jag som råkade ut den här gången men i alla fall. Lite som det gamla tv pogrammet Bullen. Det är inte tjejen i filmen som skrivit brevet.... 
 
Der försiggår så många fantastiska, härliga diskussioner om olika saker o det bästa är att alla kan allt, vet allt och är bäst på det. Tänk om vi kunde ägna oss åt den fina konstformen ödmjukhet. Lita på att folk kan, ha roligt tillsammans och njuta av egna och andras framgångar. Det gör jag så mkt jag kan och vet du vad det är faktiskt riktigt roligt. Testa så får du se!
 
Jag är så stolt över saker jag gör, jag är inte bäst, jag vet inte allt men jag gör alltid mitt allra bästa! Jag följer regler och lagar runt omkring mig så gott jag kan. Försöker låta bli och tolka o vet du vad,  hittepå regler är det värsta jag vet! Samma regler för alla ska alltid gälla tycker jag. Det spelar ingen roll vem du är, vad du gör eller hur du gör. Vi måste alla följa samma regler för att kunna leva tillsammans. Annnars blir det så orättvist och tråkigt. Vi lever förvisso på olika nivåer i samhället, kan olika mycket men reglerna är det samma. Har du gjort något som är BRA då är det BRA. Har du gjort något MINDRE BRA ja då får vi hjälpas åt och tänka hur det ska bli bättre. Slå inte på varandra i samhället, ett leeende, en klapp på axeln är så mycket trevligare. 
 
Idag hade jag förmånen att vara ute på utflykt med ett gäng goa barn. Vi stog på spårvangshållplatsen och väntade. Rätt vad det är så känner jag en hand på min axel, det är en kvinna som säger... ( jag trodde någon av barnen hade gjort något så jag fick så klart hjärtklappning ) ... - Du borde ha 100 000 kr i månadslön....
 
Den kommentaren kändes så fin! Jag blev så himla glad. Så när unnade du någon lite glädje, sa att fy skjutton va grym du är eller gav någon en kram för att de behövde det sist. Följ reglerna, lita på att andra gör det och var rädd om dina medmänniskor, de är fantastiska, duktiga och härliga människor, jag lovar!
Kram
C

Kommentera

Publiceras ej