Idag har vi varit på klubbmästerskap i körklubben. Det började inte så bra för oss kan vi lugnt säga. Samuel somnade kl 05.30 och veckarklockan ringde obönhörligen 07.10. Jag mådde så illa att jag knappt kunde stå upp när jag masade mig ur sängen och jag såg suddigt ända ut till stallet. Sedan kom Mattias upp och mådde ännu mer illa. Vi funderade en stund på att inte åka till tävlingen men till slut gav vi oss av. Gulliganerna var i goda händer med mormor och farbror Tobbe. 
 
Väl på plats hann jag jogga igenom banan till precisionen två gånger. Den var lång och ganska svår med ett par riktigt läskiga svängar. Sedan bar det med minimal framkörning på alldeles för liten yta av ut på dressyrbanan, Det blåste som attans och Hawkeye passade på att slita tömmen ur handen massor med gånger. Att gå på töm verkade som om han aldrig hört talas om, men han svängde fint. Jag klamrade mig fast i sätet för att inte fara av i blåst och tömryck, händerna kändes som om de skulle gå av. Dessutom tackade vi av på fel stälel och fick fel väg. Vi får helt enkelt träna vidare, men just nu känns det som om vi har en riktigt risig period. 
 
Sedan var det prescion som jag tycker är roligt men lite svårt. Kändes dock väldigt mycket enklare med en tvåhjulig vagn än en fyrhjulig. Vi tog en lugn runda först men sedan körde vi lite fortare, det är ju dock svårt att köra fort utan grooming. Men vi gjorde så gott vi kunde, jag galopperade så mkt jag vågade och hade faktiskt bara ned en boll. Stolt över detta eftersom vi bara kört på konor på morganriks i år och 6 juni så träningen är minimal. 
 
Sedan fick vi rosetter, jag kom så klart sist med min kassa dressyrkörning. Jag får lära mig tycka det är kul och köra mkt oftare i paddocken.Jonas vann, vilket jag tycker är fruktansvärt roligt. Han har ju hjälpt oss ett litet tag nu och jag märker verkligen att Hawkeye går bättre när jag lyssnar på honom. Dessutom tycker jag att när jag sett Jonas köra så kör han så väldigt fint och bra. Riktigt roligt och ett stort grattis!!!
 
Det som desssutom var roligast av allt var att jag hade dagens! snabbaste tid på precisionen. Slog Jonas med 4 fina sekunder. Glad Christina blev det då :-D
 
Nu ska jag sätta mig och författa på ett låååååångt o annorlunda inlägg som jag lovat på facebook ska komma om mobbning. Om du inte sett dokumentären Bully så gör det. Om någon hittar den på nätet förutom på SVT-play där den försvinner ifrån imorgon så skicka ett meddelande till mig så är ni snälla, skulle vilja visa den för lite elever vid något tillfälle, längre fram. 
 
/C

1 kommentarer

Maria Johansson

01 Oct 2012 18:04

Oj vad jag saknar körningen även om jag inte saknar alla förberedelser!

Jag tränade aldrig dressyr i paddocken, ändå vann jag dressyrmomentet på varje
tävling vi ställde upp i. Det kan ju i och för sig bero på att jag chockade domarna med att ha två små, smäckra fjordingar som dessutom gick i form:).

Det gäller att hitta rätt person som lär en trycka på rätt knappar, i mitt fall var det Henry Gustafsson som hittade rätt för mig och mina hästar.

Kram

Svar: Fjordingar är fina hästar! Vi tränar vidare, det kan ju som sagt bara bli bättre :-D
hagagrd.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej