Fnork! Hawkeye här! Se matte är så trött så hon orkar inte skriva nått vettigt så jag har tagit över tangenterna för en kväll. Lite krångligt när de är så små o mina hovar så stora. Men det ska nog gå. Jag har haft lite ont överallt ett tag men nu börjar det ordna till sig. Matte tog hit en tant med en sån där lysande röd grej. Det blev alldeles varmt o härligt i hela kroppen när hon lyste med den röda lampan på mig. IR tror jag det kallas för, vad det nu står för. Människor är så krångliga men matte är snäll som fixar sånt gott åt mig. Efteråt sprang matte omkring o var alldeles orolig i flera dagar. Sen kom en tant till o kände o klämde på mig. Sen stack hon mig med en massa små nålar lite här o där. Konstigt att det var så skönt. Sen klämde o drog hon mig i alla ben o leder. Rätt var det var så kändes hela kroppen rak o fin igen. 

Sen fick jag vila ett par dagar. Sen skulle jag ut o fara i min åklåda igen. När vi kom fram fick jag dra vagnen det var riktigt skoj utom när vi såg en stor hög med pinnar, då blev det lite läskigt. Till slut fick vi komma in i det stora ridhuset där stor vår körtränare o pratade en massa. Matte blev jätteglad o pillade med tömmarna en massa så jag kunde springa hur fint som helst. Jag hörde nästan hur matte tänkte på en massa roliga saker vi kan göra när jag drar vagnen så fint. 

Matte har ridit lite också men sen verkar jag ha fått semester. Jag har fått bada o tur var det för så smutsig som jag var. Sen fick jag på mig min tävlingsluva, hood tror jag det heter. Den gled ner över näsan o jag lät fnork, fnork, fnork massa tills matte fatta grejen o jag fick hjälp. Idag har det varit en tjej i stallet med en maskin som lät lite konstigt, men hon var snäll så jag pussa de på henne lite. Sen borstade hon mig o körde maskinen på mig så min päls föll av. Det var jätteskönt o jag visade upp vilken snygg häst jag är. När hon borstade på rätt ställe tryckte jag mig lite försiktigt mot den snälla tjejen så hon skulle borsta mer, men det gjorde hon inte för hona hade så många att köra den konstiga maskinen på. Så jag somnade lite istället när maskinen masserade mig. 

Nu är jag allts snygg inför vintern, ren o känner mig mjuk o fin i kroppen. Undra vad matte ska hitta på härnäst. Jag väntar o ser. Nä nu har jag pratat för länge, nu måste jag äääääääta man blir hungrig av sånt här skrivande, imorgon orkar nog matte blogga igen o hon har lovat berätta om ett spännande projekt. Under tiden har hon sagt att hon ska få sina kompisar att titta på en Gunde eller vad han hette när han lär sig rida på såna coola hästar som mig :-) 

Gnäggiga hälsningar
Hawkeye 

Kommentera

Publiceras ej