Idag har jag haft en aktiv dag. Som vanligt får man väl ändå säga Jag började morgonen med att köra Agnes till dagis. Efter en aktiv förmidag med lite ärenden så kastade jag i mig lite kesella och bär till lunch ihop med lite nötter. Sedan bar det av ut i skogen med barn och hund. 
 
En viss ung herre ville gärna hjälpa till med ärenderna :-D
 
 
 
 
 
 
Så här ser det ut när jag är ute och går. Den blåa mössan i bärstolen döljer en snarkande Samuel. Han sov gott hela vägen till dagis. 4,2 km var det till dagis den vägen jag gick. Samuel och ryggsäcken väger ca 15 kg. Väl på dagis hämtade vi världens bästa Agnes <3. På vägen till dagis såg jag något som man inte ser så ofta, men varning ingen bild för minderåriga ;-) Kunde inte låta bli att ta en bild.
 
 
 
 
 
Hemvägen blev på något märkligt sätt 2 km längre så efter 6 km var vi hemma igen. Så jag kan stolt meddela att jag gått en hel mil idag med Samuel på ryggen!!!
 
Väl hemma blev det till att laga middag, fara och storhandla medan familjen åt. När jag kom hem kastade jag mig ut på en körtur med Hawkeye. 
 
 
Han går så bra min lilla häst trots att det blåste på tvären. Väl hemma insåg jag att 4 km prommenad med Iso som skadat sig inte skulle bli varken bra, hinnas eller orkas med. Jag fick istället packa en trilljad höpåsar så att hästarna som kommer få gå i paddocken på svältkur har något att äta. Iso har blivit rätt tjock i vinter, plus att ha skadat sitt framben igen. Så han behöver vila lite. awkeye har börjat visa kraftiga fångtendenser så han får också vara på svältkur ett tag framöver. Känns riktigt deppigt men vad gör man inte för de små godingarna. 
 
Kram
C
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej