Just nu är det verkligen hårdkör somgäller. Jag och min fian vän Theres har tagit tag i våra liv och tränar massor. Förra veckan blev det två goa prommenader och massor av ridning. Den här veckan har bestått av löpning med ponnysarna på ridskolan i måndags när Agnes red. I tisdags prommenrade jag och Theres runt ridspåret på dagen, jag hade Samuel på ryggen och med ryggsäcken han sitter i är det ca 15 kg. Benen var lite lätt möra när vi kom hem. Men en ridtur på kvällen i de brantaste backarna vi har här kunde vi ju inte låta bli. I onsdag körde jag på med tre timmar i stall och paddock med Samuel sovandes på ryggen.  I torsdags mose hade jag en släng av träningsverk men efter en lång dag på jobbet med en massa prommenad och gåående där så toppade vi med paddockridning på båda hästarna. Det blev dock inte ett så krävande pass som det kunde ha blivit. Agnes red för första gången helt själv både till och från våran grannes paddock utan att sitta fast i grimskaft hos mig. Snacka om att jag var stolt. 
 
Idag har jag flängt runt som en tok och städat hela halva huset. Golven blev skurade och det blev faktiskt riktigt fint överallt. Bara mitt ständia dåliga samvete kvar i form av källaren, men jag hoppas M tar tag i den imorgon :-D 
 
Allt tränande är faktiskt riktigt roligt när ingen tjatar på en utan när man gör det för att det är roligt. Det vete skjutton om det gett några resultat ännu men att komma i lite bättre form hade ju inte varit fel och att framför allt komma upp i kondition är målet så småningom. Jag tänker dock inte stressa, utan det får ta den tid det tar. Ett långsiktigt tänk är alltid bättre. Ska bli spännade att se vad det kommer at göra med mina blodsockervärden på sikt. För de som inte visste det så är ju jag diabetiker sedan en faslig massa år. 
 
Imorgon blir det lite hopptävling för Hawkeye. Vi har inte förberett oss fantastiskt bra men det blir ett kvitto på hur hoppstatusen är på honom just nu. 
 
 
Jag håller tummarna stenhårt för min lilla häst och världens bästa ryttare imorgon !
 
//C

Kommentera

Publiceras ej