Nä jag har inte gått å dött eller stängt ner bloggen. Men det har verkligen varit ett par hektiska veckor nu i början av året. Tillbaka på jobbet med en miljard sker att göra. Riktigt roligt oc inspirerande. Barnen verkar tycka det är gott att ha mig tillbaka och visar sin uppskattning över detta på alla möjliga sätt. Jag har fått slita lite för att få iordning salen som jag vill ha den och få skutan att åka min väg så att säga. Målarrummet har fått sig en rejäl renomvering och jag har slängt massor med skräp som samlat på sig under de 1 1/5 år jag varit borta. Dessutom har jag fått ta hand om skolbiblioteket vilket känns fantastiskt viktigt och roligt. Det har varit lite eftersatt men äntligen står alla böckerna i ordning och jag har börjat ta tag i att registrera in nya böcker. 
 
Hemma har vi fått en ny kamrat i stallet i form av Emma och hennes Sheeraz. Ett ekipage som jag hjälpt ett tag, det går verkligen framåt i rasande fart och jag hoppas de ska våga följa med ut på tävlingsbanorna i vår. Appropå tävlingar så vill jag passa på att klargöra en sak. Just nu diskuteras det vilt om WRAS ska gå ihop med SvRf. Det finns massor av tankar o idéer om hur det ska gå till och vad som ska gälla. Bland annat vill SvRf att man bara ska få lov att tävla på de tävlingar som annordnas i deras regi. Detta har tidigare varit ett förslag inom Bilsportförbundet och de har blivit fällda av konkurrensverket. Dvs de följer inte lagen om att fri konkurrens ska gälla. Jag har ju som bekant en morganhäst som jag tävlar med på morganhästföreningens årliga tävling. Ska jag ställa upp på den rikserar jag som medlem i WRAS att bli utesluten ur förbundet om ett eventuellt samgående går igenom. Jag väljer därför att vänta med att betala min medlemsavgift tills den här stormen går över o tills man vet vad som händer ordentligt.
 
Dessutom vill jag passa på att påminna om att Ponnyakuten börjat på TV igen och finns att se på SVT-play. Ett bra och tänkvärt program som verkligen får i alla fall mig att uppskatta min häst fullt ut :-) Mina hästar är verkligen jättesnälla till och med på sina allra sämsta dagar :D Du vet väl att jag hjälper till med en hel del vanliga problem som man ser på Ponnyakuten. Allt emllan svårfångade, svårlastade och småbusiga hästar är ju något som jag har erfarenhet av och vana att hantera :-)
 
Ha nu en grym dag i det fina vädret, här skiner solen och snön ligger vit på taken!
 
 
fast riktigt så här mkt snö har vi inte som vi hade förra året ;-)
 

Kommentera

Publiceras ej