Så var första veckan tillbaka på jobbet avklarad, Jag jobbar tre dagar i veckan och det känns oerhört lyxigt o bra. Det var lite lagom spännande att komma tillbaka på jobbet och inse att allt vad städning av salen heter var smått katastrofal. Dessutom hade min kära kollega lyckats göra en grym felbeställning och beställt en halv kubikmeter med lindträ. För dej som inte vet hur mkt det är så kan jag avslöja att det är sjuka mängder med trä. Jag tänkte hastigt till och ringde upp företaget som hon beställt av o bad att få byta ut en del av det mog trä vi faktiskt kan använda. Det var inget problem alls o nästa vecka kommer de o hämtar virket :-) Vilken tur att man är kvicktänkt ibland. Så min första dag bestod egentligen bara av att röja inne i själva salen. På fyra timmar hann vi inte ens med halva salen. Då ska det också tilläggas att min sal är jätteliten. Så jag fick vackert pallra mig till jobbet i tisdags när jag egentligen var ledig och jobba lite. Jag tog tag i målarrummet som inte var städat på ett och ett halvt år. Jag höll på i tre timmar med den ena hon i vasken och då blev den blänkande ren. Som tur var har jag en fantastisk kollega till vaktmästare som målade om alla väggarna i ett nafs. Snart kommer salen vara blänkande ren igen :-)
 
Samuel följde med mig till jobbet i tisdags o det tyckte han nog var roligt. Han har ju aldrig sett så många små barn tidigare. Det var med spänning som han spanade ut genom glasdörrarna i salen efter alla barn som vinkade åt honom. Perfekt barnpassning. Tur att min chef är så flexibel och bra att om man frågar så är det inga som helst problem att fiska med sig barnen till jobbet. Härligt med ett öppet arbetsklimat. 
 
 
För övrigt kan man ju fundera på om Samuel o hunden Sammy umgåtts lite väl mkt med varandra ;-)
 
På hemaplan har ridningen äntligen kommit igång igen. Isen försvann och två pigga o glada hästar fick ett antal hårda gympapass. Iso går som en liten klocka just nu och hawkeye har gjort imponernade resultat på träningen för Thomas. Det finns hopp för det som komma ska med båda vad det än må bli. 
 
 
Min fina arbetskamrat Iso!
 
För övrigt har jag lyckats ta några riktigt roliga bilder på mattias och Samuel, jag tycker de är lite lika. Vad tycker ni?
 
Igår fyllde en god vän år o jag passade på att ringa honom. Det gör jag varje år. Han lät som att han blev riktigt glad att jag ringde upp. Det är härligt med vänner som man inte pratat med på länge men när man ringer känns det som om att det var igår man talades vid. Sådana vänner värdesätter jag enormt mkt.
 
Tyvärr avslutade min kväll inte lika bra och jag blev faktiskt ledsen på riktigt. Har dessutom sett världens sorgligaste film. Så jag får väl strax dra täcket över huvudet o hoppas på en bättre början på dagen imorgon än slutet på dagen idag. 
Kram till alla som vill ha en!
C

Kommentera

Publiceras ej