Ja nu har vi verkligen gått in i semestermood hela familjen. Det blir varken bloggat eller något annat. Solen skiner o vi har byggt upp vår nya paviljong idag så nu är det äntligen skugga på altanen. Hästarna går på bete dygnet runt o ingen orkar upp på morgonen för att ens tänka på att släppa ut dem ur något stall. Underbart. Jag har dessutom haft ett par sköna dagar på Chappen med två goda vänner. Jag hade en go o glad helg med många skratt. Ska man sammanfatta helgen så fick vi lära oss att ta det lungt i alla lägen ;-) och att det blir hundhår precis överallt av en västgöte. Brr va hår det var överallt, jag tror jag fortfarande en vecka senare spottar hår. Tur att han är undertbart söt den lilla rackaren och har en trevlig ägare! Hemma tränar vi dressyr både framlänges och baklänges om det nu är möjligt. Snart kanske vi är redo för morganriks om inte annat så i våra drömmar, för åka ska vi! Här kommer ett par bilder från kvällens träning som också innehöll ett par hopp, tänka sig jag som är hopprädd men skoj är det!
 
 
 
 
 
 
 
Koncentrerad hopptant!
 
 
Finaste sötmulen!
 
 
E du inte klar med att ta kort snart?????
 
Även de små damerna i stallet hoppade o red lite!
 
Agnes red på lilla Gaston som hon lånat den här veckan. Hoppade gjorde hon också den lilla tjejen. Hon kan om hon vill även om hon fortfarande har en del att lära :-D
 
 
 
 
 
 
Dessutom bor det lilla charmtrollet Doris hos oss. Här pratar vi ponny som älskar att bli ompysslad och mysad med. Hon hänger med ut bakom mig när jag rider med Agnes på ryggen och går verkligen fram överallt. Orädd och säker för den mindre ryttaren. Jag har provat att tömköra henne lite och det gick fint. Jag tror att hon skulle passa för en mindre ryttare som söker en ny vän. Så om någon vill köpa Doris så hojta till för hon är till salu så förmedlar jag kontakt med ägaren. Varför inte göra om henne till westernhäst o tävla med henne i walk and trot klasserna till att börja med säger jag som inbiten westerngalning ;-)
 
 
 
 
 
 
Sov nu gott så hörs vi en annan dag :-)
Kram 
C
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej