Just nu är det full rulle på alla håll. Allt ska göras samtidigt o tiden är för kort. Har en halvt ton med ved som ska huggas, klyvas om nån vill byta ut ett gympass ;-) Hästarna ska motioneras osedvanligt mycket för att hålla borta ev fångkänningar och på jobbet är det snart skolavslutning. Dessutom är snart hela juni fullbokat med lektioner. Kul men stressigt :-D Ser fram emot att få semester så jag kan ta tag i allt som ska göras o äntligen få vila lite. Bara veden kom in under tak hade Mattias varit lite lugnare och jag också. 
 
På lördag far jag uppåt Orust med bilen fylld av sadlar om någon är intresserad av sadelprovning eller ridlektioner. Hojta i så fall.
 
Dagens groomingtips blir min målarpensel. 
 
 
Köp dig en pensel med hög kvalitet avpassad för oljefärg.
 
 
Med den kommer du lätt in under skirtsen på sadeln och överallt annars när det är trångt,
 
 
Om man sedan dessutom skaffar en medhjälpare så går allt riktigt lätt ;-)
 
Talade föresten idag med studenten som fick trälådan med hemligt innehåll. Hen hade inte klarat av att ringa mig när hen öppnat lådan. Det blev för mycket känslor och hen visste inte vad hen skulle säga. Jag hade verkligen lyckats slå huvudet på spiken med andra ord och det känns ju riktigt bra :-)
 
Kram
C
 
 

Kommentera

Publiceras ej