Alltså man kanske ska förtydliga att den här tandborsten har gått ur tjäns sedan länge i min mun men i stallet är den alldeles fantastisk.
 
 
Putsar silver på sadeln med den. Putsar mönstret på sadeln med sadeltvål på borsten o en massa kluriga små utrymmen där det är svårt att komma åt med sadeltvålen på en svamp. Olja sätter jag sedan på med en bra målarpensel. Så fram med tandborstarna kära vänner så ska ni få se på underverk- Är det riktigt små partier kan man pröva med vanliga tops också om man är petig och är det större områden så ta en riktigt mjuk nagelborste eller liknande :-D
Först kutade jag ut i regnet och tog in en av hyresgästernas hästar så att hon skulle vara torr när hovslagaren ko.
Väckte barnen och gav dem frukost och skjutsade Agens till dagis.
Åkte hem, hälsade på hovis och mockade fyra boxar. 
Släppte in hästarna
Åt lunch med en fin vän <3 
For till banken
Hem och släppte ut hästarna på bete
Satt i soffan en halvtimma,
Släppte in hyresgästens häst igen eftersom hon skulle få behandling.
Hämtade på dagis
Åt jordgubbstårta, mums :-D
Åkte tillbaka till dagis och hade terminsavslutning
Hem igen :-)
Hade ridlektion
Red häst nr ett i en och en halv timma
packade höpåsar
Hämtade halm
Red ut med häst nummer två o for av vi världens fräsgalopp. Slog halvt ihjäl mig och landade i ett dike med huvudet först. Såg små stjärnor hela vägen hem och mådde illa.
Fikade med maken o kom på att jag glömt bort middagen.
Slängde hjälmen eftersom jag åkt av med den förut ett par gånger och slagit i huvudet. 
Somnade som en stock halv tolv.
Väckarklockan ringde 04.45 och 04.50 var jag ute i stallet igen o gav hästarna frukost. Sedan blev det en fin körtur mellan morgondimmorna innan jag gav mig av till en kund o sedan till jobbet för att jobba till klockan var halv sju.
 
Ska villigt erkänna att jag haft roligare födelsedagar. Fick fina däck till släpkärran för vagnen i present av min fina man. Tur man har honom sådan här dagar. Nu ska jag sova o hoppas att mitt illamående blir bättre kvickt :-) Mår rätt kasst faktiskt och har ont i huvudet. Har varit o köpt ny hjälm idag också. Den var superfin :-D
Kram från en trött o krasslig 
C
 
 

Kommentera

Publiceras ej