Idag har jag varit på studentmottagning. Det var sjukt roliggt att få möjligheten att få gå på en kär vän och gammal elevs student. Eleven i fråga är en väldigt kär vän som betyder mycket för mig. Varje gång jag deppar och tycker mitt jobb är svårt så tänker jag på när jag hade den här eleven. Jag tittar på bilden av hen och hens kompis som finns på min arbetsplats o vet att jag kan göra ett bra jobb. Jag öppnar tackkortet som också sitter där och vet att det finns de elever som är tacksamma för att jag gör ett bra jobb!!! Sådana dagar är jag extra tacksam för att de här två människorna är viktiga vänner i mitt liv!  I present blev det en låda jag gjort med hemligt innehåll...
 
 
 
Kul o kunna ge bort något speciellt och unikt. Ser fram emot att få höra vad hen tyckte om innehållet. Krävde att den skulle öppnas i lugn och ro för det kommer ta en stund att bearbeta innehållet...
 
Igår servade jag två sadlar som jag ska sälja, bilder, priser och info finns under fliken till salu. Jag tycker det är viktigt att man tar hand om sina grejer o sköter dem ordentligt. Speciellt om man ska sälja för då vill man ju sälja något som är bra. Bilder från sadelservicen jag gjorde kommer om några dagar. 
 
Passar på att tipsa om en anan bra produkt 
 
 
helt suverän att putsa bett med om man har lite bråttom, blir jättefint o funkar även på spännen å sådant men jag föredrar att använda Häxan till spännen för det blir billigare. 
 
Har du ett westernbett bör du tänka på att torka av det med en mjuk trasa efter ridning och ibland slänga ner det i majsolja elller olivolja över natten. Då blir det sjukt blankt och fint. Torka sedan av det och se glad ut. Westernbett innehåller ofta många delar o bör därför inte tvättas allt för ofta för då rostar de onödigt mycket. Jag brukar skrubba rejält innan jag slänger ner dem i oljan. Det svåra brukar vara att hitta ett tillräckligt stort kärl om man har ett stångbett men då kan man lägga det i en plastpåse eller en plastbalja för mineraler som man brukar ha i sommarhagen brukar vara superbra. Häll inte ut oljan efter du använt den, den håller ett bra tag så återanvänd den igen :-D
 
Dagen avslutas i lugnaste form med familjen. Kommer ta ett tag att smälta intrycken från dagen med min glada/ ledsna student. Jag är så glad att jag fåttt vara med på resan och hjälpa till lite när hen var min elev. Tacksam för att jag får vara en viktig vuxen och vän tre år senare <3 Stolt över dig bästa D!!!
// C

Kommentera

Publiceras ej