Ibland blir man lite paff. Igår blev jag riktigt paff. Det är ju alltid kul. Jag fick en sån fantastisk kram från helt oväntat håll. Tack för den!!! Alltid kul med folk som visar att de uppskattar den man är. Jag gjorde en liten utflykt igår till SM i westernridning. Det är alltid skoj o språka lite med gamla o nya bekanta. Just tävlingarna engagerade väl inte mig till Max igår eftersom det bara var kossegrenar. Jag kan en del om dem men lyckas alltid röra till det lite när jag ska skilja dem åt. Jag får helt enkelt plugga lite mer på dem och se till att sätta mig in i dem innan jag ger mig in på att bli domare även i dessa grenar. 

Känner mig riktigt nöjd med att ha blivit lovad hjälp med ett par grenar som jag vill fördjupa mig i också igår. Härligt när man har lite olika bekanta som kan lite allt möjligt. Folk brukar säga att jag har en grymt välfylld telefonbok för det mesta går att trolla fram ur den. Förra vintern i typ december trollade jag ju fram en stallplats på 15 minuter i ett område där det annars inte finns några lediga stallplatser. Sånt känns alltid lite extra bra. Kul att kunna hjälpa till och vara en sån människa som andra gärna hjälper när det behövs. 

En del av er klurar nog på hur min domarutbildning gått och jag har fått en liten bit som jag skulle tenta om. Den fick jag i torsdags eftermiddag och i torsdags kväll hade jag efter ridturen lyckats knåpa ihop fyra A4 sidor med text och massor med paragrafreferenser och mailat dem till examinatorn. Så nu är det bara till att vänta på resultatet och se glad ut. Men jag tror inte att det ska vara några konstigheter alls. Annars så får jag väl jobba vidare för färdig ska jag bli efter allt jobb, tid och pengar jag lagt ner! När jagväl blir klar ska jag i alla fall fira rejält med alla som hjälpt till med stort o smått. Vissa saker klarar man inte själv, man behöver nån som passar barn, hästar och ställer upp när man ska iväg. Så kalas ska det bli! 

Kramar Christina 

Kommentera

Publiceras ej