Ja nu händer det spännande saker ska jag säga :-) Håller ju som en del vet på at gå en utbildning för att bli domare inom WRAS. Första delen gjorde jag i maj, det var en tvådagarskurs med ett avslutande prov. Har vetat ett bra tag att jag var godkänd på detta men fick idag veta att jag klarat det med god marginal till väl godkänt. Känns sjukt bra! Sedan har jag varit iväg och skuggbedömt förra helgen o fick då följande mail av domaren som jag skuggade.    "Hej Christina.
Tack själv för en trevlig dag.
Jag har mailat till wras om att du skuggade mig i går och där har jag även lämnat mina rekomendationer om dig som framtida domare.
 
Jag tycker du skötte dig bra i går trots att det var tufft med alla starter.
Träna lite mer på straffpoängen i varje gren så du kan sitta mer fokucerad på vad som händer på banan så tror jag att du kommer bli en väldigt duktig domare."   Det värmde gott med ett så fint mail i brevkorgen när man kom hem!   Så den här helgen har jag varit iväg och dömt tävling nummer två och även denna är jag godkänd på. Nästa helg är det sista skuggbedömningen och sedan är det ett tvådagars prov i oktober. Ser fram emot detta sjukt mycket och är så himla glad att jag klarat mig så här långt även om jag skulle misslyckas på något av de två sista stegen. Det var länge sedan jag ville något så här mycket och att kämpa lite för att nå målet är helt klart värt resan. Tur att jag har så fantastiska vänner som ställer upp och hjälper till och stöttar och framför allt världens bästa man som sköter markservicen!  Avslutar det här inlägget med lite bilder från morganriks som Eva Fought Lindqvist har tagit. tusen tack Eva för de fina bilderna!!! Mannen i den stora vita hatten var morganhästdomaren från USA ifall någon undrar, han sa att det var kul att åka med oss.    Första bilden sitter jag helt puckat på men i alla fall, jag skäms lite här i m     Tack för mig så länge! Sov gott!!! // C    

Kommentera

Publiceras ej