Ibland tror man inte sina öron eller ögon för den delen. Jag ska försöka berätta det här från början. I början av det här året skickade jag in en ansökan som jag egentligen inte trodde det skulle bli något av. Nåväl tiden gick och förra veckan fick jag ett mail och ett telefonsamtal. Min ansökan hade röstats fram som vinnare. 
 
Vad är då vinsten? Jo alla hästtjejer drömmer ofta om två saker tror jag. Det ena är en egen häst och det har jag jurdan. Det andra är att få vara inne med sin häst på någon av de stora arenorna i Sverige eller kanske världen. Jag fick ju göra en del av det förra året på High Chaparall när vi körde Freestylereining med vagn. Den andra delen är väl att vara med på Scandinavium, Falsterbo eller Stockholm Horse show. Telefonsamtalet innebar att jag kommer representera Svenska morganhästföreningen i november inne på Friends arena. Semestern är fixad, groomarna är kirrade o nu blir det till att ta itu med planeringen för att kunna göra en så bra show som möjligt. Jag kommer att ha uppvisning inne på mässan två gånger om dagen tors-sön och sedan vara med i rasparaden inne på Friends arena flera gånger under helgen. Eventuellt får vi också vara med i själva showen men om det vet jag inte mer ännu. 
 
För er som är nyfikna så kommer jag att försöka blogga på lite här under hösten så ni får vara med i förberedelserna hela vägen o målet är att blogga massor innifrån Friends så att ni får veta vad som händer o hur det är att vara med på en så häs stor show. 
 
Jag är oerhört stolt o glad över att vara morganhästägare och att få representera en härlig förening. Tack! Ni gör att min över 30 år gamla dröm blir verklighet <3
 
Kramar Christina 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Sari

09 Jul 2015 02:26

Vad roligt att få läsa om detta !
Ni gör j u en kanon uppvisning annars , så det kommer bli jätte bra !!
Glad för att din dröm blir sann !!
Lycka till !

Svar: Ja det hoppas vi ska bli skoj, men vägen dit är lång. Tack <3
hagagrd.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej