Jag har förstått att det finns en del som undrar över mina meriter inom hästeriet. Jag tycker inte om att skryta o därför har jag inte listat alla mina meriter tidigare. Men det kan ju vara käckt o veta för er som undrar vad jag pysslar med. Jag köpte Iso 2005 tror jag o vi har tävlat massor med WRAS-tävlingar bland annat western pleasure på SM dit vi kvalat två år. Bästa resultat är en niondeplacering i finalen på SM 2008 om jag minns rätt. Jag börjar bli gammal o glömsk men rätta mig mer än gärna om jag har fel. Sedan har vi tävlat massor av western riding, wetstern horsemanship och lite reining. Vi brukar få fina färgglada rosetter o det är vi glada över.

Hawkeye köpte jag 2007 och har ridit in och kört in honom till 99% själv. Han har ju varit med när familjen utökats o på ca 1 av hans ridbara år har jag inte kunnat rida pga graviditet o annat. Han reds in sent och först nu börjar vi verkligen satsa på att fintrimma ridningen. WRAS- tävlingar har vi bara gjort tre stycken, två e-tävlingar o igår en D-tävling. Blandade resultat med allt mellan vinst till sista plats men placeringar i allt vi startat i.

2009 tävlade vi morganriks första gången o fick en vinst i tömkörning och löshoppning. En fjärdeplats i trail in hand var vi också stolta över.

2011 tävlade vi morganriks o fick 8-8 poäng i löshoppning, en andra plats i precisionskörning, en tredjeplats i plesurekörning, en andraplats i Western Pleasure, dessutom tävlade vi inomhusmarathon med helt ok resultat med en vagn vi aldrig kört innan och tog en tredjeplacering i Pleasure på WRAS tävling.

2012 tävlade vi morganriks och fick en tredjeplats i Western Pleasure, vi vann plesurekörningen och vann bästa Allroundmorgan, ett pris vi är oändligt stolta över att ha vunnit. Vi gjorde också ett körprov med fina siffror, 97779=7,8 . Vi tävlade inomhusmarathon och kom femma mot några av Sveriges bästa kuskar.

2013 tävlade vi hoppning med clear round på 60 och 70 cm. Vi gjorde löshoppning med 23 p på morganriks där vi också gjorde 51,9% i dressyr, vi kom två i plesurekörning och precisionskörning. Vi tävlade också inomhusmarathon på en större tävling och kom tvåa.

2014 har vi än så länge kört uppvisning på Sveriges/ norra Europas största westerntävling, vunnit pleasurekörning, precisionskörning och löshoppning på Morganriks/EM och kommit trea i horsemanship samt kommit tvåa i Western Pleasure och i bästa Allroundmorgan. Vi har även vunnit horsemanship på WRAS tävling och har en tävling och en uppvisning kvar i år minst.

Så till er som funderar på vad jag kan inom western så har ni ett litet svar på vad jag pysslat med innan. Morganriks är SM för morganhästar, det finns ca 300 morganhätar i Sverige och vi brukar vara ca 50-60 hästar per tävling som startar i olika grenar.

Ha nu en fin kväll så ska jag sluta prata om tävlingsmeriter för ett långt tag framöver.
Kram
C

Kommentera

Publiceras ej